مقالات ظروف مسی

نکات مهم در هنگام خرید و استفاده از ظروف مسی

امروزه با وجود تنوع بسیار زیاد دیگر ظروف آشپزخانه، ولیکن همچنان تقاضا برای خرید و استفاده از ظروف مسی در بین افراد به خصوص بانوان خانه دار بسیار بالا و چشمگیر است.

این ظروف علاوه بر اینکه که در طرح های مدرن و متنوعی عرضه میشوند سبکی سنتی و نوستالژیک را برای شما تداعی میکند و به خانه و آشپزخانه شما جلوه خاصی میدهد. بسیاری از این ظروف مسی دکوری شامل ظروف مسی پرداز، ظروف مسی خاتم کاری، ظروف مسی فیروزه کوبی و همچنین ظروف مسی میناکاری هستند. ما در ادامه برای شما توضیحاتی در خصوص طرز نگهداری و استفاده از این ظروف قرارداده ایم؛ شما می توانید برای مشاهده کل این محتوا ها وارد لینک های مشخص شده در انتهای هر بخش شوید و محتوای کامل آن را بررسی کنید.

تشخیص ظروف مسی اصل قبل از خرید

یکی از ساده ترین و سریع ترین راه های تشخیص اصالت ظرف مسی استفاده از یک آهن ربا است؛ به این صورت که اگر آهن ربا را نزدیک ظرف کردید و آن را جذب کرد پس یعنی آن ظرف از جنس آهن بوده و یا ناخالصی داشته و احتمالا فقط روکش یا رنگ مسی بر آن زده شده است.

نوع چکش زنی نیز مشخص می کند که مس خوب چه مسی است به این شکل که باید چکش زنی در این ظروف بصورت ریز و منظم باشد و فرقی در چکش کاری دستی یا ماشینی برای آن وجود ندارد.

قلع اندود کردن ظرف مسیهمچنین به طور معمول ظروف مسی در اثر مجاورت با رطوبت هوا اکسید شده و  رنگشان کدر میشود مگر اینکه از روکش مس نانو شده در ساخت آن استفاده شده باشد که رنگ روشن تر و براق تری دارد. برای مشاهده سایر روش های تشخیص ظروف مسی اصل وارد شوید. اطالاعات کامل تر و دقیق تر را برایتان آماده کرده ایم.

از کجا ظروف مسی بخریم؟

همه ی ظروف مسی ای که در فروشگاه ها به فروش میرسد لزوما ظروف مسی که در زنجان یا اصفهان ساخته و پرداخته می شوند، نیستند بلکه بسیاری از این ظروف در بازار مسگر های شهر ها ساخته می شود و به فروش میرسد . اگر قصد خرید این ظروف را در سطح اینترنت دارید، لازم است که دقت کنید که فروشگاهی که از آن خرید می کنید قابل اعتماد و مطمئن باشد. مطلب کامل اینکه از کجا ظرف مسی بخریم را ما در این مقاله قرار داده ایم که پیشنهاد می کنیم که آن را مطالعه کنید.

ظزوف مسی زنگ زدهآیا ظروف مسی زنگ می زند؟

بسیاری از  فلزات در مقابل اکسیژن و رطوبت واکنش شیمیایی نشان داده و زنگ میزند که ظروف مسی نیز  در برابر این واکنش متمایز نبوده و سولفاته میشوند. اما نکته ی مهمی که وجود دارد این است که فلز مس مقاومت بالایی در برابر انواع واکنش های شیمیایی داشته و فقط هنگامی که به مدت بسیار طولانی در مجاورت هوا و یا رطوبت و آب قرار گیرد، امکان اکسید شدن در آن وجود خواهد داشت. بنابراین می توان گفت که احتمال زنگ زدگی در ظروف مسی بسیار کم است؛ در رابطه با علت آن باید بگوییم که اصولا زنگ زدگی نوعی واکنش شیمیایی است که طی آن یک فلز در مجاورت اکسیژن یا آب قرار گرفته و اکسید می شود. در فرآیند زنگ زدن فلز مس الکترون ها از آهن به اکسیژن منتقل شده و یک واکنش الکتروشیمیایی بین آن ها به وجود می آید که همین واکنش شیمیایی باعث اکسید یا سولفات شدن مس به مرور زمان می شود. در رابطه با زنگ زدن ظرف های مسی محتوای کاملی تهیه شده است تحت عنوان آیا ظروف مسی زنگ می زند؟ چرا؟ که پیشنهاد می کنیم آن را مطالعه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید