دستگاه تقطیر، عرقگیر و گلاب گیر

همه چیز درباره دستگاهای تقطیر

همه چیز درباره دیگ و نیچه

در این محتوا ما سعی کرده ایم برای شما تمامی نکات و توضیحات لازم درباره دستگاه های تقطیر جمع آوری کنیم و برایتان ارائه دهیم تا قبل از خرید با اطلاعات بیشتری اقدام به خرید کنید.(برای اطلاع از قیمت خرید دستگاه تقطیر وارد شوید)

در ابتدا به این موضوع میپردازیم که منظور از دستگاه تقطیر چیست و کاربرد آن چیست و روش کار با این دستگاه ها چگونه است و در ادامه به معرفی مدل ها و انواع مختلف آن ها می پردازیم. در انتهای هر بخش ما لینک توضیحات کامل آن را برایتان گذاشته ایم تا در صورت تمایل وارد شوید و محتوای کامل آن را مطالعه کنید.

دستگاه تقطیر چیست و چه کاربردی دارد ؟

در یک تعریف یا بیان ساده که دستگاه تقطیر چیست و چه کاربردی دارد می توان گفت یک فرآیند فیزیکی است که به طور معمول در آزمایشگاه جهت جداسازی دو مایع که نقطه جوش متفاوتی دارند انجام می­پذیرد. اما دستگاه تقطیر برای چیست ؟ به جرات می توان ادعا نمود که استفاده از این دستگاه کاربردی و خاص یکی از بهترین و خاص ترین روش های خالص سازی مایعات می باشد و همچنین ترکیبات مختلف گوناگون با نقطه ی جوش پایین می باشد. جنس دستگاه های تقطیر (در آزمایشگاه ها) بیشتر از شیشه است و از ۳ قسمت اصلی بالن تقطیر، بالن جمع آوری و کندانسور تشکیل شده است.

چگونه با دستگاه تقطیر کار کنیم

دستگاه تقطیر چه چیزی را جدا می کند؟

در خصوص اینکه اساس کار دستگاه تقطیر چیست دستگاه تقطیر برای جداسازی مواد (مایعات) ساخته شد و روش کار آن بر اساس اختلاف در نقطه جوش آن مواد است. بنابراین کاربرد و استفاده آن بر مبنای این وظیفه اصلی می­باشد که بتواند مایعات (یا جامد) را از یکدیگر جدا کند. خب طبیعتا قسمتی از این کاربرد در آزمایشگاه ها است و برای جداسازی مواد آزمایشگاهی بوده و قسمتی نیز برای جداسازی مواد در اندازه های بزرگ در صنعت کاربرد دارد. دستگاه تقطیر همچنین برای گلاب گرفتن و عرق گرفتن از سایر گیاهان استفاده می­شود.  بصورت کلی و در آزمایشگاه ها و صنعت بودند و ما در این قسمت سعی می­کنیم که برای شما توضیح دهیم که مردم از دستگاه تقطیر برای جداسازی چه موادی استفاده می­کنند. البته قبل از آن لازم است یادآوری کنیم که به دستگاه تقطیر دستگاه گلاب گیری یا دستگاه عرق گیری نیز می ­گویند. برای مشاهده ادامه مطلب دستگاه تقطیر برای جداسازی چیست وارد شوید.

شرایط نگهداری از دستگاه تقطیر عرق گیر

نگهداری از دستگاه تقطیر عرق گیر یکی از کارهای بسیار مهم جهت افزایش عمر مفید آن است، همچنین تمیز نگه داشتن این دستگاه در کیفیت عرقیات گرفته شده از آن نیز بسیار تاثیر گذار است. به همین جهت اغلب تولید کنندگان و فروشندگان در هنگام خرید به مشتریان و خریداران نکاتی در رابطه با شرایط نگهداری از دستگاه تقطیر عرق گیر یاد آور می شوند. در ادامه مطالب ضمن معرفی مدل های مختلف از این دستگاه به شرح نکاتی در مورد نگهداری از دستگاه نیز خواهیم پرداخت تا با استفاده صحیح از آن و گرفتن عرقیات با کیفیت و بهداشتی بیشتر آشنا شوید.

نگهداری از دستگاه تقطیر

دستگاه های تقطیر و عرق گیر از نظر مدل نیز به سه دسته تقسیم می شوند:

  1. دستگاه عرق گیر تک جداره: این مدل ساده ترین نوع دستگاه تقطیر می باشد که از یک جداره تشکیل شده است و با استفاده از گاز شهری کار می کند و دارای کندانسور نمی باشد. عرق گیاهان از طریق لوله کوتاهی به داخل ظرف مورد نظر می ریزد. این دستگاه از قیمت ارزان تری نسبت به سایر دستگاه های تقطیر برخوردار است.
  2. دستگاه عرق گیر دو جداره: این دستگاه از دو جداره تشکیل و ساخته شده است و بر خلاف نمونه تک جداره، دارای دستگاه سرد کننده و یا هم کندانسور می باشد، و با استفاده از کندانسور بخار حاصل از گیاهان سرد می شود و به مایع تبدیل می شود و عرق گیاه بدست می آید. این دستگاه از میزان بازدهی بسیار بالاتری نسبت به نوع تک جداره آن برخوردار است، که همین امر باعث شده است، استقبال بیشتری نیز برای خرید داشته باشد، اما از نظر قیمت نیز کمی بالاتر از نمونه تک جداره می باشد. این نمونه نیز به وسیله گاز شهری کار می کند.
  3. دستگاه تقطیر و عرق گیر برقی: این دستگاه بر خلاف دو دستگاه قبلی به وسیله برق کار می کند و حرارت دهی به گیاهان از طریق نیروی برق صورت می گیرد، این دستگاه در ظرفیت های کم و خانگی ساخته می شود. از آنجا که استفاده از گاز شهری ممکن است خطراتی را داشته باشد، استفاده از دستگاه تقطیر و عرق گیر برقی می تواند برای مصارف خانگی بهتر باشد.

برای مشاهده محتوای کامل مدل های دستگاه های عرق گیر و شرایط نگهداری آن ها وارد لینک مشخص شده شوید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید