منقل ها

روش های جالب ساخت انواع منقل از منقل فلزی تا سیمانی و…

چطور منقل کباب بسازیم

منقل ها از انواع مختلف همیشه برای مردم مفید بوده و یکی از کاربردی ترین و به درد بخور ترین وسایل در خانه و آشپزخانه بوده اند که مردم برای تفریحاتشان در بیرون از خانه و یا در طبیعت غیر ممکن است منقل را در خانه جا بگذارند و یکی از وسایل حتمی یا ضروری برای بسیاری از مردم ایران در تفریحاتشان به حساب می آید. عمومی ترین کاربرد آن برای کباب کردن است که از ذغالی که در آن است استفاده ی دیگری نیز می برند و با آن منقل و ذغال چایی را گرم می کنند تا در طبیعت چایی که روی منقل آماده شده است را نیز میل کنند. اگر قصد خرید حضوری را دارید، گروه صنعتی نیازت به اراده و فروش منقل در شیراز می پردازد. برای خرید اینترنتی نیز کافی است به صفحات محصول مراجعه کرده و اقدام به خرید کنید.

برای اینکه بدانیم چگونه منقل درست کنیم، یکی یکی میرویم سراغ روش ساخته شدن انواع و مدل های مختلف منقل؛ از منقل گلی گرفته تا منقل فلزی.

منقل کبابی

چطور منقل کباب درست کنیم؟

قدم اول برای تفریح های خانوادگی انتخاب وسایل و موادی است که در حین تفریح یا سفر لازم است و باید از آن ها استفاده شود. خیلی از خانواده های ایرانی کباب درست کردن را در دل طبیعت یا در باغ هایشان ترجیح می دهند و در قدم اول اقدام به خرید کباب پز یا خرید منقل میزنند؛ اما بعضی ها نیز علاقه دارند که خودشان این منقل را دست و پا کنند و خودشان آن را بسازند و دنبال این هستند که چطور منقل کباب درست کنند. گروه صنعتی نیازت به فروش اینترنتی انواع منقل کبابی می پردازد و شما می توانید اقدام به خرید منقل کبابی ساده تا برقی و پایه دار کنید. از فروشگاه اینترنتی نیازت کنید. می توان مدل های مختلف منقل را برای کباب یا حتی برای چای درست کرد؛ مدل هایی مثل منقل سیمانی یا منقل گازی یا منقل فلزی و … . در این مقاله قصد داریم به چند نمونه از این منقل ها وروش ساخت آن ها اشاره کنیم. در قسمت اول میرویم سراغ اینکه چگونه منقل گلی درست کنیم. تا انتهای متن با ما همراه باشید.

ساخت منقل گلی

در ساخت این نوع منقل باید کمی خلاقیت به خرج بدهید و درضمن این منقل بیشتر برای کسانی که هوس چای آتیشی کرده اند و دنبال این سوال هستند که چطور منقل گلی درست کنیم  مناسب است.

مرحله اول این کار انتخاب خاک خوب و مناسبی است که داخل آن ماسه و شن نباشد. بهتر است خاک استقامتش بیشتر باشد مثل خاک رس.  خاک ها را بصورت یک کوه در می آوریم و روی آن کاه میریزیم و داخل آن را گود می کنیم تا داخل آن آب بریزیم. آب را که اضافه کردیم، باید بعد از این که خیس خورد آن را حسابی ورز دهیم تا مخلوط ما آماده شود. در مرحله بعد طبق اندازه و ابعادی مد نظر داریم به صورت یک سینی در می آوریم. قسمتی از آن مخصول را میگذاریم تا خشک شود و روی هم میچینیم و بعد از آن با گل روی همه آن ها را می پوشانیم. طرح و مدل ساخت را بنا بر سلیقه خودتان می توانید در نظر بگیرید و بسازید. در قسمت بعد میرویم سراغ منقل فلزی و اینکه چگونه منقل فلزی درست کنیم.

چگونه منقل فلزی درست کنیم؟

ساخت منقل فلزی آن قدر ها سخت به نظر نمی آید؛ یک چهارچوب فلزی در ابعاد تقریبی ۴۰ در ۸۰ بسازید. ارتفاع چهارچوب از سطح زیرین آن که جای ذغال یا هیزم است را نزدیک به ۱۰ سانتی متر در نظر بگیرید تا فاصله مناسبی از سیخ داشته باشد. قسمتی از چهارچوبی که تهیه کردید را  برش بزنید تا بتوانید آن قسمت را با لوله ای به فن متصل کنید. در قسمت پایینی محلی که سیخ ها وجود دارد نیز سوراخ هایی ایجاد کنید تا هوای فن از آن طریق به آن برسد و آتش گرفتن هیزم یا ذغال را شدید تر کند. حالا برویم سراغ اینکه چگونه منقل سیمانی بسازیم :

طریقه ساخت منقل سیمانی

بعد از آشنایی با طریقه ساخت منقل فلزی، نکته اولی که حائز اهمیت است در ساخت منقل سیمانی، انتخاب موقعیت مکانی مناسب است و اینکه این منقل چقدر به ما نزدیک یا دور باشد یا اینکه در حیاط باشد یا در باغ.

برای ساخت این نوع منقل ها باید در مصالحی که مد نظرتان است دقت کنید که چه مقدار و با چه نسبتی باید با هم ترکیب کرد. ارتفاع دیواره هایی که قرار است ساخته شود  و با آجر یا هر نوع مصالح دیگری روی هم چیده شود بهتر است حدود ۸۰ سانتی متر باشد. ابعاد خود کباب پز در بالای دیواره بهتر است به این گونه باشد که طول آن حدود ۸۰ سانتی متر و عرض آن حدود ۵۰ سانتی متر باشد. نکته ی دیگر که بهتر است رعایت کنیم این است که مخلوط سیمان را با ماسه تهیه کنیم تا محکم باشد و ماندگاری آن بالا باشد. حالا که متوجه شدیم چگونه منقل سیمانی بسازیم، می توانیم آن را در خانه یا باغ بسازیم و از آن استفاده کنیم.

در این مقاله ما سعی کردیم برایتان از انواع مختلف منقل ها صحبت کنیم و طریقه ساختن هر کدام را برایتان توضیح دادیم؛ اگر در هر بخشی به مشکل رو به رو شدید و سوالات خود را حتما از طریق واتساپ بپرسید یا از طریق شماره تلفن اقدام کنید . اگر قصد خرید هر مدل از منقل های ساده یا برقی یا پایه دار و … را دارید به فروشگاه نیازت مراجعه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “روش های جالب ساخت انواع منقل از منقل فلزی تا سیمانی و…

  1. محمدی گفت:

    سلام ممنون بابت این روش ها.
    حالا فهمیدم کجا اشتباه می کردم

    1. فروشگاه نیازت گفت:

      سلام دوست عزیز
      خوشحالم که براتون مفید بوده

  2. kamran گفت:

    ساخت منقل کباب به همین راحتی بود؟

دیدگاهتان را بنویسید