مقالات ظروف مسی

بهترین ظروف مسی برای کدام شهر است؟ زنجان یا اصفهان؟

بهترین ظروف مسی مال کجاست

از کجا ظروف مسی بخریم؟ امروزه انواع ظروف مسی، از جمله ظروف مسی پذیرایی، ظروف مسی آشپزخانه، ظروف مسی دکوری و… جایگاه ویژه ای در بین مردم و در بین خانواده پیدا کرده اند و در این چند سال اخیر در بسیاری از خانه ها و آشپزخانه ها ظرف مسی موجود است و دیدگاه مردم نسبت به این ظروف نسبت به قبل بهتر شده و با میل بیشتری به سمت استفاده از این ظروف می روند. برای میهمانی ها مناسب ترین گروه ظروف مسی، ظروف مسی پذیرایی هستند و شما می توانید انواع ست ظروف پذیرایی مسی را مشاهده و خرید کنید.

اما یکی از دغدغه ها و مسئله هایی که عموم مردم در حین بررسی و انتخاب ظروف مسی به آن بر می خورند، جنس این ظرف های مسی است که میخواهند کیفیت مطلوب مد نظرشان را داشته باشد و برای همین به دنبال ظروف مسی اصل و با کیفیت می گردند و به دنبال این هستند که بهترین ظروف مسی برای کجاست.

ظروف مسی اصل و با کیفیت را از کجا بخریم

قبل از اینکه بپردازیم به این نکته که بهترین مس مال کجاست چه در سطح بازار های شهر و چه در سطح اینترنت بسیاری از محصولات و ظروف مسی یا غیر مسی موجود است و ارائه می شود و یکی از دغدغه های مردم این است که کدام یک از این ظروف مسی اصل بوده و کدام یک بی کیفیت و یا غیر اصل هستند. بنابراین تصمیم گرفتیم تا چند روش برای تشخیص جنس سالم و اصل را برای شما بیاوریم تا در زمان خرید بتواند بهترین بررسی و انتخاب را انجام دهید.

یکی از اصلی ترین و ساده ترین روش ها تشخیص مس با آهن ربا است؛ بدین گونه که اگر آهن ربا را نزدیک ظرف کردید و آن را جذب کرد، یعنی جنس آن از آهن است و احتمالا فقط رنگ مسی بر آن خورده است.

روش بعدی دقت در نوع چکش زنی این ظروف است به این شکل که باید چکش زنی در این ظروف بصورت ریز و منظم باشد. چون یک ظرف مسی اصل فرقی نمیکند که بصورت دستی یا بصورت ماشینی چکش کاری شده اند در هر دوحالت باید چکش زنی بصورت ریز و منظم باشد.

توسط رنگ نیز می شود آن را تشخیص داد؛ معمولا ظروف مسی با کیفیت و درجه یک درخشان و براقی دارند و بی کیفیت تر ها تیره تر هستند.

روش بعدی هم از راه صداست؛ فلز مس نسبت به سایر فلزات مقداری نرم است و وقتی به آن ضربه می زنید باید صدای خفیف و کمی از خود ایجاد کند و اگر صدای بلندی ایجاد کرد احتمالا آن جنس تقلبی است. از نظر ضخامت نیز می شود آنها را تشخیص داد چون عموما ورقه ظروف مسی با ظرفت خاصی ساخته شده و کمی نازک تر از سایر ظروف است. همه این موارد به علاوه چند روش خوب دیگر را بصورت مفصل می توانید در این مقاله مطالعه کنید : چگونه ظروف مسی را تشخیص دهیم ؟

قبل از این که برویم سراغ اینکه بهترین ظروف مسی مال کجاست ، یک نکته ای درباره انتخاب نوع فروشگاه یاد آور بشویم که:

برای انتخاب یک فروشگاه مناسب که اجناس اصل را ارائه می کند، باید حتما به پیشینه و گذشته آن نگاه کنید و اگر در سطح اینترنت فعالیت می کنند بهتر است به مجوز های آن ها دقت کنید و خلاصه در انتخاب فروشگاه در حین خرید تحقیق کنید و اطلاعاتی داشته باشید. اگر میخواهید راجع به قیمت این ظروف تحقیق کنید پیشناهد می کنیم قیمت ظروف مسی آشپزخانه گروه صنعتی نیازت را نیز بررسی کنید.

بهترین ظروف مسی برای کجاست

بهترین مس مال کجاست؟ یکی از سوالاتی که مردم زیاد به دنبال جواب آن در سطح اینترنت هستند، این است که این ظروف مسی که در پی خرید آن هستند ساخت کجاست و اینکه اصلا بهترین ظروف مسی برای کدام شهر است. دو قطب اصلی ظروف مسی در ایران شهر های زنجان و اصفهان هستند که تقریبا اکثر ظروف مسی بازار ایران را تامین می کنند اما اینکه کدام بهترین ظروف مسی برای کجاست، سوالی است که در پی جواب آن هستیم.

به گزارش روزنامه همشهری مس زنجان رتبه اول را در بین سایر استان ها دارند و این بیشتر به گذشته و پیشینه این هنر و حرفه در این استان بر می گردد. سهم بسیار زیادی از ظزوف مسی را این استان تامین می کند به گونه ای که بخش قابل توجهی از آن به خارج از کشور صادر می شود. تقریبا تمامی ظروف مسی موجود در گروه صنعتی نیازت از همین ظروف مسی زنجان تامین شده اند و کیفیت مطلوب و درجه یک دارند. درباره تفاوت ظروف مسی زنجان و اصفهان در ادامه توضیحات بیشتری می دهیم.

تفاوت مس زنجان و اصفهان

یک سری تفاوت های مشخص و معینی در بین ظروف مسی زنجان و اصفهان وجود دارد که ما در اینجا به آنها اشاره می کنیم:

  • ظروف مسی دکوری که در بازار می بینید بیشتر کار دست مسگران اصفهانی است.
  • ظروف پخت و پز مسی مثل قابلمه مسی اکثرا در زنجان ساخته می شود و روانه بازار می گردد.
  • ظروف مسی قلم کاری شده و پرداخت شده بیشتر در اصفهان تهیه شده و طرح های زیبایی دارند.
  • از نظر تنوع، ظروف مسی در زنجان به مراتب بالاتر از ظروف مسی اصفهان است.
  • در اصفهان ظروف مسی میناکاری شده و ظروف مسی فیروزه کوبی به وفور ساخته  می شود.

از کجا ظروف مسی بخریم؟

ظروف مسی ای که در زنجان یا در اصفهان ساخته و پرداخته می شوند، همه ظروف مسی موجود در بازار نیستند بلکه بسیاری از این ظروفی که در فروشگاه ها می بینید در بازار مسگر های شهر ها ساخته می شود و به فروش میرسد و همین ظروف مسی که در اصفهان یا زنجان نیز ساخته میشود، در این بازار ها یا مستقیم فروخته می شود یا روی آنها یک سری پرداخت ها انجام می شود و بعد به فروش می رود. اگر قصد خرید این ظروف را در سطح اینترنت دارید، لازم است که دقت کنید که فروشگاهی که از آن خرید می کنید قابل اعتماد و مطمئن باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “بهترین ظروف مسی برای کدام شهر است؟ زنجان یا اصفهان؟

  1. امیدی گفت:

    ولی به نظر من ظرف های مسی اصفهان خیلی خوشگلن

    1. فروشگاه نیازت گفت:

      بله اکثر ظروف مسی تزیینی برای اصفهان هستند

  2. زهره گفت:

    شما ظروف مسی کدوم شهر رو دارین؟

    1. فروشگاه نیازت گفت:

      ظروف مسی از هر دو شهر و از خود شهر شیراز هم در فروشگا موجود است
      برای مشاهده ظروف مسی نیازت وارد لینک زیر شوید:
      https://niazet.com/product-category/copper-products/

دیدگاهتان را بنویسید